چیپ تصویر Progressive CMOS


چیپ تصویر Progressive CMOS

 

سیستم های نظارتی و امنیتی امروزه از تنوع زیادی برخوردار اند. اگر یک  دوربین مداربسته   را بشکافید و قسمت های مختلف آن را واکاوی نمایید متوجه یک قطعه الکترونیکی درون لنز آن می شوید که از فتودیود های بازتابنده متعددی تشکیل شده است. به این قطعه اصطلاحا حسگر یا سنسور تصویر دوربین مدار بسته گفته می شود.
بسته به مشخصات دوربین مداربسته، متوجه خواهید شد که یکی از دو سنسور تصویر زیر درون دستگاه شما قرار دارد:

  • سنسور CCD (charged-coupled device)
  • سنسور CMOS (complimentary metal-oxide semiconductor)


سنسور های CCD و CMOS همان فتودیود هایی هستند که در پنل های خورشیدی مورد استفاده قرار می گیرند و اساسا وظایف مشابه آنها را انجام می دهند. آنها نور را به الکترون تبدیل می کنند و سپس با تبدیل آن به سیگنال های دیجیتال تشکیل تصویر می دهند.

چیپ تصویر Progressive CMOS


فن آوری سنسورهای CMOS در طی سالیان اخیر پیشرفت های گسترده ای داشته است. به نحوی که کیفیت تصاویر گرفته شده با سنسور CMOS پس از پیشرفت های تکنولوژیکی اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. پیشرفت هایی که در سنسورهای CCD و CMOS موجود در دوربین های مدار بسته صورت پذیرفته قابلیت های اساسی آنها را بهبود بخشیده است. ورژن های Interlaced و Progressive این سنسور ها از جمله این پیشرفت ها هستند. این سنسور ها نقائص موجود در تصاویر را درون فریم ها پردازش و برطرف می کنند.
فناوری Progressive scanning در هر دو سنسور CMOS و CCD رایج است، اما عمدتا در دوربین های مداربسته CMOS مورد استفاده قرار می گیرد. در اسکن پیشرفته یا Progressive scanning دوربین از هر پیکسل به طور جداگانه اطلاعات را دریافت می کند و پس اسکن آنها، یک تصویر کامل را به دست می دهد.


این مسئله در دوربین مدار بسته از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا فناوری Progressive scanning باعث می شود تا دستگاه ضبط DVR انعطاف بیشتری در ضبط تصاویر داشته باشند و تصاویر برای مثال در هنگام برخورد به یک سوژه متحرک از کیفیت بیشتری برخوردار باشند.

 

  1. دوربین مداربسته هایک ویژن
  2. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  3. انواع دوربین مداربسته
  4. بهترین دوربین مداربسته

مشاوره خانواده و ضرورت آن در جامعه امروزی


 

 

مشاوره خانواده و ضرورت آن در جامعه امروزی

 

دلایل زیادی برای اهمیت مشاوره خانواده وجود دارد که با شلوغ تر شدن جهان هستی نیاز به مشاور خانواده نیز افزایش می یابد و در این دوران افراد با چالش های زیادی در زندگی روبرو هستند که می توانند بسیار گوشه گیر شوند و به مشاوره نیاز داشته باشند یا فقط به حمایت نیاز داشته باشند و نیاز به مشاوره اعتیاد ، افسردگی ، سلامت روانی و رفتاری و دلایل بیشماری که  نیاز به مشاوره وجود دارد .

 

مشاوره تلفنی روانشناسی خانواده با مشاوران عالی رتبه

 

مشاوران تلفنی آموزش دیده اند تا به دیگران در حل مشکلات به صورت آنلاین کمک کنند ، آنها به مردم کمک می کنند تا علت اصلی مسائل رفتاری خود را شناسایی کرده و بر بهبود آن تمرکز کنند ، آنها می توانند افراد را در شرایط مختلف راهنمایی و هدایت کنند و به آنها کمک کنند تا بر آنچه واقعاً مهم است تمرکز کنند.

 

مشاوران همچنین به افراد کمک می کنند تا بتوانند شناسایی کنند که به کدام شغل علاقه دارند و چگونه می توانند تحصیلات و جستجوی کار خود را برنامه ریزی کنند.

آنها فرد را از طریق تحصیلات و مطالعات مورد نیاز و مراحل آزمایش و همچنین مراحل مصاحبه و دستیابی به کار راهنمایی می کنند.

 

البته مسائل دیگری نیز وجود دارد که مشاوران در زمینه راهنمایی ، اشتغال و نحوه برخورد با مسائلی مانند افسردگی یا احساس اضطراب به افراد کمک میکنند ، هر فردی در طول زندگی اش بارها و بارها به کمی کمک نیاز دارد ، برای احتیاج به مشاور نباید هرگز خود را فردی ضعیف به شمار بیاورد زیرا این گامی شجاعانه برای حل مشکلات است.

 

حرفه مشاوره در طول این سالها رشد چشمگیری داشته است ، مشاوره  به عنوان یک حرفه برای به دست آوردن مدارک مناسب برای مدرک مشاوره ، سالها فداکاری و تلاش در مدرسه و دانشگاه لازم است .

 

مشاوران در محیط های بالینی ، در محیط های خصوصی و در مشاغل خصوصی کار خواهند کرد. آنها ممکن است به صورت گروهی یا انفرادی کار کنند. بیماران از همه اقشار جامعه خواهند بود ، ممکن است  مشکلات همه ی بیماران با انجام مشاوره برطرف نشود ، برخی از افراد با وجود مشاوره هنوز با مشکل روبرو خواهند شد ؛ این بدان معنا نیست که مشاوره مفید نیست ، فقط ممکن است فرد در مرحله ای از زندگی که بتواند کمک مورد نیاز خود را دریافت کند یا آنچه را که برای کمک به خود لازم است انجام دهد.

 

مشاوره و حل تعارضات در زندگی امروزی

 

مشاوره به کسانی که در جهان در حال مبارزه در زندگی شان هستند کمک می کند‌ ،مانند طلاق و مسایل شخصی ، این زمان می تواند برای همه افراد بسیار استرس زا باشد.

یک مشاور می تواند به فرد کمک کند تا روی پای خود بایستد و احساس قدرت و قوت بیشتر از همیشه کند و گذشته را رها کرده و بدون احساس گناه از نو شروع کند.

 

مشاور به یک معتاد کمک می کند تا داروی انتخابی و نوشیدنی خود را کنار بگذارد تا بتواند زندگی عادی داشته باشد ، آنها به فرد معتاد کمک میکنند تا به زندگی به دور از مواد مخدر و سالم برگردند .

معتادان افراد بدی نیستند و بسیاری از انها فقط نیاز به تشویق و حمایت اطرافیان خود دارند .

 

مشاوران بر درمان فردی و همچنین گروه درمانی تمرکز خواهند کرد تا به دیگران در شرایط مشابه کمک کنند ، حوزه مشاوره فرصت های بسیار خوبی را برای کمک به دیگران برای داشتن یک زندگی سالم ، شاد و عادی ارائه می دهد .

 

اهمیت مشاوره روانشناسی در گپچه:

 

مشاوران گپچه از روشهای گوناگونی برای کمک به فرد در هر شرایطی استفاده می کنند ، آنها با طرح سوالات و وادار کردن فرد به درون نگری و درک خود به افراد کمک خواهند کرد .

یک مشاور به فرد کمک می کند تا تشخیص دهد که این سوالات چیست و چگونه باید پاسخ دهد و به آنها پاسخ داده شود. همیشه آسان نیست. اغلب ما باید انتخاب هایی را انجام دهیم که جهان ما را آنطور که می شناسیم تغییر دهد. یک مشاور خانواده می تواند به فرد در این زمینه کمک کند تا بتواند در زندگی پیش برود. ایجاد تغییراتی که جهان شما را تغییر می دهد ترسناک است ، به راحتی می توانید در یک گودال گیر کنید و روی نکات منفی زندگی تمرکز کنید ؛ اغلب ترس از ناشناخته هاست که ما را گروگان می گیرد. مشاوران می توانند افراد را از طریق این راهکارها راهنمایی کرده و به آنها کمک کنند ، بدون تاسف در زندگی خود پیش روند ، گاهی اوقات این ترس است که ما را در این سالها گروگان گرفته است و یک مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی روانشناسی خوب می تواند به ما در کاهش ترس کمک کند.

 

ترس از مشاوره نوجوانی چرا؟

 

مشاوره نوجوانی انتخاب بدی نیست و باعث شرمساری شما نیست ، مشاوره به شما کمک می کند تا در زندگی خود پیشرفت کنید و مسائل پیش روی خودتان را به راحتی به کمک مشاوران عالی رتبه در مرکز مشاوره آنلاین گپچه برای هر چیزی و هر هر زمینه ای  در زندگی که وجود دارند کمک بگیرید.

 انتخاب مشاوره گامی بزرگ در کمک به فرد برای لذت بردن از زندگی بسیار مفید است .

 

جهت اطلاعات بیشتر بخوانید : اهمیت مشاوره در خانواده های ایرانی

 

 

زمان سقوط آسانسور چه باید کرد؟


با پیشرفت علم و تکنولوژی وسایل مکانیکی و به دنبال آن استفاده افراد از این وسایل افزایش یافته است اما همواره ترس از نقص در سیستم های مکانیکی و ایجاد حادثه با افراد همراه بوده است.این در حالی است که بیشتر حوادث بزرگ بر اثر اهمیت ندادن به سرویس آسانسور و یا خطای انسانی اتفاق افتاده است. با آسانسور مانا همراه باشید تا بیشتر در این زمینه صحبت کنیم.

ترس از سقوط آسانسور

ترس از گیر کردن در آسانسور و یا سقوط آسانسور همواره ذهن افراد را درگیر می کند، که بر اساس آمار های سالانه، آسانسور ها 80 میلیارد بار جا به جا می شوند و افراد را با خود جا به جا می کنند این در حالی است که سالانه تنها 27 نفر جان خودر را در حوادث آسانسور از دست می دهند.

پس شانس مردن در حوادث آسانسور 0.00000015 درصد است این میزان 16 برابر کم تر از مرگ ناشی از سقوط از پله ها و 15 برابر کم تر از خطر استفاده از پله برقی است. نصب آسانسور  https://asansormana.com/   به طور استاندارد دارای سری ایمنی می باشند که از اتفاق افتادن هر حادثه آسانسور جلوگیر می کند.

زمان سقوط آسانسور چه باید کرد؟

بعضی از افراد معتقد ند که اگر زمان سقوط آسانسور شروع به بالا و پایین پریدن کنند در زمان برخورد آسانسور با زمین در هوا معلق بوده و این کار باعث جلوگیری از آسیب های ناشی از بررخورد کابین آسانسور با زمین می شود، اما این فکر بسیار غلط است، چون در زمان سقوط آسانسور شما زمان دقیق برخورد کابین آسانسور با زمین را نمی دانید، که کمی قبل از برخورد آسانسور با زمین به هوا بپرید همینطور وقتی شما به هوا می پرید دیگر تعادلی در فرود خود نداشته و امکان دارد سر شما به سقف کابین آسانسور برخورد کند و یا زمان فرود با سر فرود بیایید.

بالا و پایین پریدن در زمان سقوط آسانسور به مراتب بهتر و خطر آن 10 برابر کم تر از آن است که شما در زمان سقوط آسانسور ثابت بایستید و کاری انجام ندهید، ثابت ایستادن شما باعث می شود که همه فشار ناشی از برخورد کابین آسانسور با زمین از طریق پا به بدن شما وارد شده و در آخر صدمات جبران ناپذیر به شما وارد می شود.

در زمان سقوط آسانسور چه باید کرد تا کم ترین آسیب به ما وارد شود؟

بر اساس گفته های پژوهشگران دانشگاه ام ای تی اگر می خواهیم شانس خود را برای آسیب ندیدن در حوادث سقوط آسانسور بالا ببریم باید در زمان سقوط آسانسور به پشت کف آسانسور دراز کشیده و یک دست اجسام نرمی که همراه داریم مثل کیف یا کت را زیر سر گذاشته تا از وارد شدن ضربه به سر جلوگیری کنیم و دست دیگر را روی صورت قرار داده تا اگر قطعاتی از کابین آسانسور سقوط کرد با صورت شما برخورد نکند، دراز کشیدن شما کف کابین آسانسور باعث می شود که فشار ناشی از برخورد کابین آسانسور با زمین به طور متوازن در همه بدن شما پخش شده و از آسیب دیدن اعضای بدن شما جلوگیری شود.

در سال 1945 یک هواپیما با ساختمان امپایر استیت برخورد کرد و انفجار باعث پاره شده کابل های آسانسور و در آخر سقوط آسانسور شد، به طرز معجزه آسایی تنها مسافر آسانسور که یک خانم بود با خوابین از پشت کف کابین آسانسور از سقوط آسانسورر از 75 طبقه جان سالم به در برد.

اگر در زمان سقوط آسانسور در کابین آسانسور تنها نبودیم چه باید کرد؟

راه حل دراز کشیدن در کف کابین آسانسور در زمان سقوط آسانسور زمانی عملی است که شما در آسانسور تنها باشید و در کابین آسانسور فضایی کافی وجود داشته باشد حال اگر در کابین آسانسور تنها نبودید چه باید کرد؟ شما باید کف زمین بنشینید و همه وسایل نرمی که همراه دارید را زیر خود قرار دهید و دیگر افراد حاضر را تشویق کنید تا با شما همراه شوند، در کل باید گفت در زمان سقوط آسانسور شما باید همه تلاش خود را انجام دهید تا سطح تماس بدن خود با کف کابین آسانسور را افزایش دهید.

آیا زمان کافی برای انجام دادن این اقدامات زمان سقوط آسانسور وجود دارد؟

همانطور که قبلا هم اشاره شده قطعات زیادی در آسانسور برای پیشگیری از سقوط در آسانسور های استاندارد تعبیه شده است و می توان گفت احتمال سقوط یک آسانسور استاندارد که به طور مرتب مورد سرویس و نگهداری آسانسور ماهانه قرار می گیرد صفر است و فقط در صورتی یک آسانسور سقوط می کند که همه این قطعات از کار افتاده باشند.

برای مثال می توان گفت اگر همه کابل های آسانسور پاره شوند پاراشوت از سقوط آسانسور جلوگیری می کند، حال اگر زمانی آسانسوری سقوط کند مدت زمانی طول می کشد تا همه قطعات سری ایمنی از کار بیافتد و شما در این مدت زمان می توانید همه اقدامات ذکر شده را انجام دهید.

منبع :  https://asansormana.com/

حفاظ پنجره آهنی مدرن فرفورژه چیست؟


حفاظ پنجره آهنی مدرن فرفورژه چیست؟

حفاظ هایی که به عناوین مختلف برای ایجاد امنیت در پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرند شامل انواع مختلفی هستند که از جمله آنها میتوان به حفاظ پنجره آهنی مدرن فرفورژه اشاره کرد. این نوع نرده ها معمولا مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع فشار دارند و همچنین تمیز کردن آن ها نیز بسیار آسان است. زمانی که شما میخواهید از حفاظ پنجره آهنی مدرن فرفورژه استفاده کنید باید بدانید که نرده شما در مقابل باد، باران و همچنین آلودگی های دیگر در امان خواهد بود و خراب نمی شود. شست و شوی این نوع نرده ها بسیار آسان است.

همه پنجره هایی که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند، حتی شیشه های دوجداره ممکن است که در مقابله با آسیب از خود ضعف نشان دهند و شکسته شوند. در اینجاست که نقش این نرده ها به خوبی دیده خواهد شد. امنیت همانطور که میدانید یکی از مهم ترین بخش هایی است که باید در ساخت ساختمان به آن دقت کنید. شاید اولین چیزی که افراد برای خرید و یا استفاده های دیگر به آن دقت میکنند همین امنیت باشد. استفاده از حفاظ پنجره آهنی مدرن فرفورژه در واقع به شما کمک می کند تا بتوانید امنیت را برای ساختمان خود ایجاد کنید.

حفاظ پنجره آهنی مدرن فرفورژه از چه چیز ساخته می شود؟

همانطور که از نام این نو نرده ها میتوانید دریابید، این نرده ها از جنس فرفورژه های 201 و 304 هستند. اگر شما میخواهید از این نوع نرده های برای داخل ساختمان استفاده کنید میتوانید از حفاظ پنجره آهنی مدرن فرفورژه 201 استفاده کنید چرا که در آن ها از آلیاژ و نیکل کمتری استفاده شده است. در این نوع فرفورژه ها، آسیب پذیری هم بیشتر خواهد بود و البته قیمت آن ها نیز مناسبتر است.

اما اگر شما قصد دارید که حفاظ پنجره آهنی مدرن فرفورژه را برای خارج از خانه نصب کنید بهترین راه این است که از نرده های 304 استفاده کنید. این نرده ها با آلیاژ بیشتر و همچنین نیکل 18 درصد ساخته شده اند و همین هم باعث می شود تا در محیط های بیرونی و در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی و انواع رطوبت آسیب نبینند.

 

عوامل موثر برای انتخاب حفاظ روی دیوار آهنی ( ضد سرقت )

شاید تصور کنید که کار انتخاب حفاظ روی دیوار آهنی ( ضد سرقت ) آسان است و شما میتوانید به آسانی آن ها را مورد استفاده قرار دهید. در این بخش شما را با عوامل موثر در انتخاب حفاظ روی دیوار آهنی ( ضد سرقت ) آشنا خواهید کرد.

قیمت حفاظ روی دیوار آهنی ( ضد سرقت )

بدون شک شما هم یک مقدار بودجه خاصی برای حفظ خود در نظر گرفته اید. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، قیمت یکی از مهم ترین نکاتی است که شما باید در خرید حفاظ روی دیوار آهنی ( ضد سرقت ) به آن دقت کنید. مانند هر چیز دیگری هم، زمانی که پای پول در میان باشد شما باید بتوانید کالایی را انتخاب کنید که هم قیمت مناسبی دارد و هم اینکه شما میتوانید کیفیت آن را تضمین کنید. در نهایت گفته می شود که هرچقدر بتوانید هزینه بیشتری را برای حفاظ روی دیوار آهنی ( ضد سرقت ) کنار بگذارید، کیفیت و همچنین تنوع خرید شما هم بیشتر خواهد شد. البته باید بدانید که هزینه های زیاد هم در این زمینه مناسب نخواهد بود. برخی اوقات، ساده ترین حفاظ ها هم میتوانند کارایی خوبی برای شما داشته باشند.

کاربری حفاظ روی دیوار آهنی ( ضد سرقت )

هرچقدر که امنیتی که نرده هایی که استفاده می کنید بیشتر باشد، در واقع ارتفاع و پیچیدگی های آن ها نیز بیشتر است. اگر شما در یک محل در مرکز شهر زندگی می کنید، دست شما برای انتخاب حفاظ هایی که میخواهید بازتر خواهد بود

جنس حفاظ روی دیوار آهنی ( ضد سرقت )

با اینکه گفته می شود که اغلب حفاظ روی دیوار آهنی ( ضد سرقت ) از جنس آهن است اما باز هم شما میتوانید از استیل و یا فرفورژه هم استفاده کنید. جنس اغلب نرده ها اما از همان آهن و یا فولاد خواهد بود که پس بهترین راه این است که شما هم از همین جنس استفاده کنید.

برای مشاوره با کارشناسان حفاظ آنلاین در تماس باشید

 

منبع : خبرگزاری ایسنا