چرا از VPN استفاده می کنید؟


چرا از VPN استفاده می کنید؟

دلایل زیادی برای اتصال افراد به VPN وجود دارد ، برخی از رایج ترین آنها به شرح زیر است:

 

ناشناس بودن و حفظ حریم خصوصی:

ناشناس ماندن در اینترنت: اتصال VPN آدرس IP واقعی شما را پنهان می کند. با اتصال VPN ، از آدرس IP استفاده می کنید که متعلق به سرور VPN است که به آن متصل هستید. به این ترتیب آدرس IP شخصی شما مخفی می ماند. وب سایت ها و سایر اشخاص نمی توانند اقدامات آنلاین شما را با توجه به آدرس IP شما به مکان و هویت شما پیگیری کنند (به شرطی که ارائه دهنده اینترنت شما سیاست کافی برای ورود به سیستم داشته باشد). تمام آنچه که مشاهده خواهند کرد ، هنگام استفاده از VPN ، آدرس IP عجیبی است که هیچ ارتباطی با شما ندارد. با VPN می توانید اینترنت را به صورت ناشناس مرور کنید.

بارگیری و بارگذاری به صورت ناشناس: بارگیری برخی تورنتها در برخی کشورها غیرقانونی است و بیش از هر زمان دیگری بارگیری و پیگیری می شود و حتی گاهی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد. البته ما از هیچگونه اقدام غیرقانونی حمایت نمی کنیم. با این حال ، ما درک می کنیم که افراد می خواهند حریم خصوصی و ناشناس بودن آنلاین را داشته باشند ، نه فقط هنگام مرور اینترنت ، بلکه هنگام بارگذاری و بارگیری پرونده ها. برای اطمینان از اینکه کسی نمی داند چه چیزی را بارگیری یا بارگذاری می کنید ، می توانید از VPN استفاده کنید. به دلیل ترافیک رمزگذاری شده و آدرس IP تغییر مسیر یافته ، می توانید به صورت ناشناس با VPN بارگیری کنید.

برای خرید وی پی ان پارت وی پی ان کلیک کنید

از ایجاد پرونده بر روی شما توسط شرکت ها جلوگیری کنید: شبکه های تبلیغاتی مانند فیس بوک ، گوگل و توییتر به طور مداوم از طریق ترافیک آنلاین شما اطلاعات مربوط به شما را جمع آوری می کنند. با استفاده از این اطلاعات ، آنها می توانند تبلیغات متناسب با شما را نشان دهند اما مهمتر از همه ، آنها در فروش این اطلاعات به شخص ثالث آزاد هستند. با رمزگذاری داده های خود با استفاده از VPN ، کار این شبکه ها در جمع آوری اطلاعات در مورد شما سخت تر خواهند شد. آنها همچنین تأثیر کمتری در آنچه شما بصورت آنلاین می بینید خواهند داشت.

ایمنی در وب:

محافظت در برابر هکرها و دولت ها: مردم هر روز بیشتر نسبت به آسیب پذیری خود در اینترنت آگاه می شوند. بدون اتصال VPN ایمن ، دیگران راحت تر می توانند اطلاعاتی را که هنگام مرور وب ، غالباً ناآگاهانه ، پخش می کنید ، مشاهده و بدزدند. بدون دانستن آن ، دیگران می توانند به دستگاه های شما وارد شوند  و از اطلاعات شخصی شما استفاده کنند. با VPN می توانید از این امر جلوگیری کنید زیرا تمام ترافیک اینترنتی شما را رمزگذاری می کند.

دسترسی ایمن به اینترنت در شبکه های Wi-Fi عمومی: استفاده از شبکه Wi-Fi عمومی می تواند بسیار خطرناک باشد. سایر کاربران موجود در همان شبکه می توانند به راحتی از اطلاعات شخصی شما استفاده کنند. از آنجا که نمی خواهید دیگران به عنوان مثال ورود به سیستم ایمیل ، تصاویر / پرونده ها یا اطلاعات کارت اعتباری شما دسترسی داشته باشند ، استفاده از اتصال VPN بسیار عاقلانه است. VPN تمام ترافیک اینترنتی شما را رمزگذاری می کند. یک هکر فقط موارد رمزگذاری شده را مشاهده می کند و نمی تواند اطلاعات شخصی شما را ببیند یا از آنها استفاده کند.

دسترسی از راه دور و دور زدن سانسور اینترنت و بلوک های جغرافیایی:

دور زدن سانسور و محدودیت های جغرافیایی: برای یک کاربر عادی اینترنت ، محدودیت های زیادی در مورد امکان دسترسی آنلاین به اینترنت وجود دارد. به عنوان مثال ، اگر از طریق آدرس IP انگلیس به اینترنت دسترسی ندارید ، نمی توانید تمام محتوای موجود در BBC iPlayer را تماشا کنید. همچنین ، برخی از سرویس های استریم و سریال مانند Netflix محتوای مختلفی را در مناطق مختلف جغرافیایی ارائه می دهند. برخی از دولت ها (به عنوان مثال ایران و چین ، ترکیه و مصر) دسترسی به برخی خدمات اینترنتی مانند WhatsApp ، Skype ، Facebook یا Twitter را مسدود می کنند. با تغییر موقعیت جغرافیایی خود با VPN ، می توانید این محدودیت های مختلف را دور بزنید. همچنین می توانید به وب سایت های مسدود شده دسترسی پیدا کنید.

دسترسی به شبکه شرکت شما: شرکتهای بیشتری امکان کار در خانه یا مثلاً در خارج از کشور را به مردم می دهند. برخی از افراد برای دسترسی به شبکه شرکت در خانه از طریق VPN به اینترنت متصل می شوند. این افراد را قادر می سازد تا به طور موثر در خانه کار کنند.

 

VPN ها چه محدودیت هایی دارند؟

VPN هنگامی که صحبت از حریم خصوصی و امنیت می شود چیزهای زیادی برای ارائه دارد. با این حال ، این همه امنیت سایبری و حریم خصوصی نیست. برای مرور ایمن و ناشناس در وب ، علاوه بر استفاده از اتصال VPN ، باید اقدامات اضافی درباره حریم خصوصی را رعایت کنید. به عنوان مثال ، شما هنوز باید مرتبا کوکی های خود را پاک کنید. علاوه بر این ، موارد دیگری نیز وجود دارد که VPN به سادگی نمی تواند انجام دهد. به عنوان مثال ، فرض کنید به سیستم حساب Google خود وارد شده اید و در مورد انواع عطر و طعم بستنی موجود می خوانید. در این حالت ، Google همچنان می تواند شما را به عنوان علاقه مندان بستنی ، VPN یا بدون VPN شناسایی کند. از این گذشته ، آنها صرف نظر از اینکه آدرس IP خود را تغییر دهید یا خیر ، به سادگی سابقه جستجوی شما را با اطلاعات حساب شما مرتبط می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.