بازاریابی محتوا (content marketing) چیست؟


بازاریابی محتوا (content marketing) چیست؟

بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی است که هدف آن افزایش توجه و دستیابی به محصولات و برندها در میان گروه هدف مورد نظر از طریق محتوای منتشر شده در وب و آفلاین است.

محتوا می‌تواند شامل متون، تصاویر یا ویدیوهایی باشد که در وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها یا از طریق رسانه‌های اجتماعی خود یا شخص ثالث توزیع می‌شوند. اهداف بازاریابی محتوا افزایش ترافیک وب سایت و در نتیجه تبدیل و همچنین - برای سئو - رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو مانند گوگل است.

 

توسعه بازاریابی محتوا

 

بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی سئو با مهدی نجاری است که بیش از 100 سال قدمت دارد. زیرا در اوایل سال 1895، سازنده آمریکایی جان دیر مجله خود را منتشر کرد که در آن نکات و ترفندهایی برای کشاورزی منتشر می شد.

 هدف از این اقدام ارتقاء آگاهی از برند سازنده بود. این مجله هنوز هم در حال تولید است و در هر نسخه بیش از یک میلیون خواننده دارد.

 

برخلاف سایر اشکال تبلیغات، بازاریابی محتوا سعی می کند از طریق محتوا، عمدتاً محتوای آنلاین، به مشتریان دست یابد. این محتوا معمولاً به کاربران ارزش افزوده ارائه می دهد. آنها می توانند به مصرف کنندگان اطلاع دهند، سود ببرند یا سرگرم کنند.

 

بازاریابی محتوا مدت ها قبل از آغاز عصر تجاری اینترنتی، SEO یا SEA وجود داشت. کتابچه Knax Club از Sparkasse در دهه 1980، داستان‌های نوشیدنی پودر کاکائو Kaba، ایده‌های دستور پخت از Dr. Oetker یا داستان های Lurchi، سمندر از برند کفش به همین نام: بازاریابی محتوا برای چندین دهه توسط شرکت ها برای دستیابی به مشتریان استفاده شده است. اما فقط با اینترنت و اخیراً با سئو بود که بازاریابی محتوا به طور قابل توجهی توسعه یافت. چند دلیل برای این وجود دارد:

 

  1. با معرفی الگوریتم های بیشتر و دقیق تر، بهینه سازی درون صفحه برای وب سایت ها بیش از پیش پیچیده شده است. محتوای نازک در عین حال سیگنال های منفی را در موتورهای جستجو ارائه می دهد.
  2. تقاضای کاربران اینترنت افزایش یافته است. با افزایش استفاده از اینترنت، کاربران انتظار محتوای بهتری دارند. اگر اینها خیلی ضعیف هستند، هیچ ارزش افزوده، سرگرمی یا اطلاعاتی ارائه نمی دهند، کاربران یک وب سایت را زودتر ترک می کنند.
  3. بازاریابی تغییر کرده است. برای مدت طولانی مرسوم بود که کاربران را به طور مستقیم و تهاجمی تبلیغ می کردند و آنها را تشویق می کردند تا از طریق بازاریابی فشار وارد عمل کنند.امروزه بازاریابی کششی تقاضای بیشتری دارد. گروه هدف به سمت سایت خودتان با محتوای جذاب کشیده می شود. بنابراین تلاش برای دستیابی به مصرف کنندگان در سفر مشتری انجام می شود.
  4. ابزارهای تحلیل بهتر شده اند. با کمک داده های بزرگ، هوش مصنوعی و بهبود فنی مداوم، امکان تنظیم تجزیه و تحلیل داده های دقیق تر نیز فراهم شده است. این ارزیابی ها به تعادل دقیق تر اقدامات بازاریابی و تجزیه و تحلیل بهتر گروه هدف کمک می کند.

 

Content Marketing مدرن مبتنی بر تعریف دقیق گروه‌های هدف یا شخصیت‌ها، ایجاد محتوای با کیفیت بالا متناسب با گروه هدف و توزیع خاص گروه هدف از این محتوا در وب است. این فرآیند با ارزیابی مستمر همراه است.

 

بازاریابی محتوا در Zalando

 

در اجلاس Searchmetrics 2017 در برلین، نورمن نیلسن در مورد بازاریابی محتوا در Zalando صحبت کرد. این ارائه بینش هایی را در مورد سازماندهی بازاریابی محتوا در خرده فروش آنلاین Zalando ارائه می دهد.

 

 

چه چیزی به عنوان محتوا به حساب می آید؟

 

محتوای آنلاین عمدتاً برای بازاریابی محتوا استفاده می شود. محتوا می تواند شامل متن، تصویر یا فیلم باشد. عناصر معمول بازاریابی محتوا عبارتند از:

 

  • کتاب های الکترونیکی: این رسانه ها در بازاریابی محتوا محبوب هستند. در کتاب‌های الکترونیکی، می‌توان به یک موضوع با جزئیات پرداخت. در عین حال، این محتوا می تواند هر چند وقت یکبار که دوست دارید به اشتراک بگذارید. برخلاف کتاب‌های معمولی، پیوندهایی به محتوای اضافی نیز می‌تواند در کتاب‌های الکترونیکی درج شود.
  • راهنما: با این نوع متن بسیار محبوب، می توان به گروه های هدف بسیار دقیق پرداخت. ارزش افزوده به خودی خود ذاتی این امر است. توزیع معمولاً از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می شود.
  • وایت پیپر: مانند کتاب الکترونیکی، کاغذ سفید نیز به یک موضوع اختصاص داده شده است. با این حال، معمولاً با یک جنبه جزئی با جزئیات زیاد سروکار دارد و مشکل از جمله راه‌حل مشکل را ارائه می‌کند.
  • پست های وبلاگ: چه در وبلاگ شرکتی و چه به عنوان پست مهمان در وبلاگ های دیگر، مقالات وبلاگ فرصتی را برای ارائه موضوعات به صورت تهاجمی و بحث برانگیز از دیدگاه ذهنی ارائه می دهند. علاوه بر این، کاربران این فرصت را دارند که مستقیماً با نظرات خود به محتوا واکنش نشان دهند.
  • اینفوگرافیک: این ماده بصری قادر است حتی مسائل پیچیده را به وضوح ارائه دهد. مزیت اینفوگرافیک ها این است که می توان آنها را به راحتی از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت و در نتیجه از جلوه های ویروسی استفاده کرد.
  • مطالعات: چه مطالعات موردی انفرادی یا نظرسنجی های گسترده باشند، مطالعات عناصر بسیار خنثی و جدی در بازاریابی محتوا هستند. بسته به محتوا، شرکت ها می توانند توجه زیادی را به خود جلب کنند و در گروه هدف مربوطه اعتماد ایجاد کنند.
  • خبرنامه: از ایمیل ها می توان به خوبی برای بازاریابی محتوا استفاده کرد زیرا مشترکان از قبل علاقه مند هستند. علاوه بر این، گروه های هدف را می توان با بازاریابی خبرنامه بسیار دقیق تقسیم بندی کرد.

 

 

اهداف بازاریابی محتوا

 

بازاریابی محتوا می تواند اهداف مختلفی را محقق کند، اگرچه نام تجاری معمولاً محرک آن است. اهداف به استراتژی شرکت مربوطه بستگی دارد. این اهداف همچنین می توانند بخشی از استراتژی بازاریابی آنلاین باشند.

 

  • برندسازی: با کمک بازاریابی محتوا، شرکت ها می توانند شهرت، دسترسی و آگاهی از برند خود را افزایش دهند.
  • افزایش در تبدیل: بازاریابی محتوا می تواند به طور قابل توجهی تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت را افزایش دهد. این باعث افزایش شانس تبدیل بیشتر می شود.
  • افزایش دید در SERP ها: بازاریابی محتوا می تواند تعداد بک لینک های دریافتی را افزایش دهد و در نتیجه رتبه کلمات کلیدی مرتبط را نیز بهبود بخشد. به این ترتیب می توان دید سئوی وب سایت ها را در نتایج جستجو به طور پایدار افزایش داد.
  • تقویت وفاداری مشتری: مشتریان موجود را می توان در دراز مدت با بازاریابی محتوا به یک شرکت گره زد.
  • جذب مشتریان جدید: با کمک بازاریابی محتوا می توان پایگاه مشتریان را گسترش داد.

            بهینه سازی موتورهای جستجو: از آنجایی که بازاریابی آنلاین با محتوای آنلاین مناسب برای گروه هدف ایده آل است، سیگنال های کاربر به طور قابل توجهی بهتر از صفحات محصول ارسال می کند. و این سیگنال ها یک فاکتور مهم رتبه بندی برای سئو هستند.

 

 

https://cutt.ly/qXzZroF

https://is.gd/tEIC4v

https://clck.ru/sd2W6

https://barkatbhaitown.blogspot.com/2022/08/3.html

https://sites.google.com/view/fosdjfsdhfiosdf-sdfksifjsfs-/home

http://offpageseo2000.weebly.com/3/3

https://medium.com/@faheemkhatri4/3-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-9ce153f4e882

https://seo388250165.wordpress.com/2022/08/07/%d8%b3%d8%a6%d9%88-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.